... بانگ رحمت ...

نگاه ها به آسمان گوش به زنگ بانگ رحمت

... بانگ رحمت ...

نگاه ها به آسمان گوش به زنگ بانگ رحمت

بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
تبلیغات


در شبکه های اجتماعی
نویسندگان
نشریه خط حزب الله
معرفی کتاب
مراجع عظام تقلید


تبلیغات


آخرین پوسترهای حجاب
کانال تلگرام
ویژه نامه سینمایی
آخرین نظرات
  • ۸ آبان ۹۴، ۱۶:۳۳ - .. ..
    تشکر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد با اشاره به برگزاری جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در دفتر دبیرخانه تهران ابراز کرد:

نخستین دستور جلسه هیئت رئیسه نامه رحمانی فضلی وزیر کشور مبنی بر اجرای ماده دو قانون مجلس خبرگان رهبری در خصوص افزایش نمایندگان این مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت به همین علت کمیسیون آیین‌نامه موظف به انجام ساز و کارهای لازم شد.

وی اضافه کرد: در ماده مذکور اشاره شده که از تاریخ آمارگیری 1365 به ازای هر یک میلیون نفری که به جمعیت یک استان اضافه شود یک نماینده از استان به مجلس خبرگان رهبری اضافه می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وزارت کشور بر اساس آمار 1390 خواستار افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان شده است تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس خبرگان رهبری از استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس یک نماینده، البرز دو نماینده و تهران چهار نماینده به مجلس خبرگان رهبری اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق تغییرات انجام شده اعضا مجلس خبرگان رهبری از 86 نفر به 99 نفر افزایش پیدا می‌کند یادآور شد: اجلاسی بین دو اجلاسیه در 21 خرداد ماه برگزار شده و اجلاس اصلی مجلس خبرگان رهبری روز دهم شهریورماه آغاز می‌شود که دیدار با رهبر انقلاب اسلامی در روز دوازدهم شهریور برنامه پایانی اجلاس است.

آیت‌الله خاتمی از برگزاری جلسه مجلس خبرگان رهبری در یازدهم دی ماه سال گذشته در دبیرخانه قم یاد کرد و گفت: اعضا این جلسه پیشنهاداتی را مطرح کردند که هیئت رئیسه باید پیشنهادات را دنبال می‌کرد و یکی از این پیشنهادات ضرورت تعامل میان حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت برای ارائه راهکارهای علمی در مقابله با جریان‌های تکفیری بود که به تصویب رسید.

وی از جریان تکفیری‌ها به عنوان ویروس خطرناکی در مقابل اسلام یاد کرد و افزود: ایجاد تعامل میان حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت می‌تواند تاثیرات گسترده‌ای به دنبال داشته باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر اینکه گنجاندن محتویات دینی در متون درسی مقاطع مختلف تحصیلی یکی دیگر از پیشنهادات جلسه مذکور بود ادامه داد: پیگیری‌های لازم برای اجرایی کردن این پیشنهاد از وزیر آموزش و پرورش انجام شده است.

وی تقویت حرکت‌های فرهنگی با استفاده از ظرفیت اماکن مذهبی را یکی دیگر از مصوبات جلسه مذکور برشمرد و عنوان کرد: طرح آرامش بهاری نتایج مثبت بسیاری به دنبال داشته است که مجلس خبرگان رهبری در جلسه خود از این طرح فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تقدیر کرد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه راهکارهای تشویقی و رفع موانع تکثیر نسل را خواستار شده است و با دعوتی که مجلس خبرگان رهبری از وزیر مربوطه انجام داده موارد مورد همکاری طی جلسه‌ای به تصویب می‌رسد.

امام جمعه موقت تهران تعیین رهبری در هنگام بحران و بررسی واجد شرایط ماندن رهبر را از وظایف مجلس خبرگان رهبری خواند و اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری در دهه‌های گذشته با انتخاب آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی به وظیفه اول خود عمل کرد و تا کنون افراد مختلف داخلی و خارجی نسبت به این انتخاب شایسته اذعان داشته‌اند.

وی با بین اینکه مجلس خبرگان رهبری شخصیت‌های حقوقی و حقیقی مختلفی دارد گفت: این مجلس می‌تواند از ظرفیت حقیقی خود بیشترین استفاده را داشته باشد و اکنون راز و رمز مخالفت‌ها با مجلس خبرگان رهبری به خوبی روشن است زیرا این مجلس به دنبال تقویت رهبر است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه اگر مجلس خبرگان رهبری مقداری با رهبر انقلاب زاویه داشته باشد مدح دشمن بلند می‌شود تصریح کرد: مخالفت با خبرگان توسط افرادی که اصل نظام را قبول ندارند امر طبیعی است اما سخن ما با خودی‌هایی است که در راستای تضعیف خبرگان گام بر می‌دارند و به آن‌ها می‌گوییم که این کار خردمندانه نیست.

وی متذکر شد: خبرگان یک سرمایه ریشه‌دار برای نظام است و هیچ عاقلی تخریب سرمایه‌های نظام را نمی‌پسندد به همین علت بنده دعوت می‌کنم از افرادی که در چارچوب نظام هستند به عواقب حرف‌هایشان توجه کنند.

منبع : خبرگزاری فارس نیوز

زندگینامه رهبر

نظرات  (۱)

باسلام .

رویش معرفت ؛ وبلاگی برای آشنایی بهتر با علوم انسانی.

سری به وبلاگ ما بزنید:http://rouyesh790.blog.ir/

درضمن ممنون از وبلاگ خوبتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">