... بانگ رحمت ...

نگاه ها به آسمان گوش به زنگ بانگ رحمت

... بانگ رحمت ...

نگاه ها به آسمان گوش به زنگ بانگ رحمت

بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
بانگ رحمت
تبلیغات


در شبکه های اجتماعی
نویسندگان
نشریه خط حزب الله
معرفی کتاب
مراجع عظام تقلید


تبلیغات


آخرین پوسترهای حجاب
کانال تلگرام
ویژه نامه سینمایی
آخرین نظرات
  • ۸ آبان ۹۴، ۱۶:۳۳ - .. ..
    تشکر

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاهِ اطلاع رسانیِ حج از مدینه منوره، رفتن به سوی حرم أمن الهی و کعبه معظّمه همراه با بریدن از خود و وابستگی نفسانی، از سویی انسان را میهمان آفریدگار جهان و صاحب خانه میکند و از سوی دیگر او را به دریای بیکران انسان های پاک و دعوت شده به سوی حق متصل مینماید؛ زیـرا کعـبه اوّلین خانه روی زمین، محل طواف ملائکةاللّه و همـه انبیـای عظام (علیهم السلام ) بوده و شرافتی بس عظیم دارد.


ورود به بیت اللّه الحرام، پروانه وار گشتن در اطراف کعبه و لمس حجرالاسود و استشمام بادهای بهشتی از رکن یمانی، از راهی میسّر است که خدای سبحان آن را بیان کرده و رسول گرامیش (ص) جایگاه و زمان آن را معین نموده است. آنهم با لباسی ساده و بدور از فخر و زینت و با شرایطی خاص.



میقات های پنجگانه که از هر سوی، محیط بر شهر مکه و حرم أمن الهی است، گویا مدخل ها و درب های ورودی برای میهمانان پروردگار متعالند؛ آنانی که از اطراف کره زمین خوانده شده اند و میخواهند مراسم حج ابراهیمی را به جای آورند.

میقات اولین محلّی است که حاجی اعلان حضور میکند و در مقابل خالق یکتا خود را برهنه از همه وابستگیها نموده وبا حالتی خالصانه فریاد: «لبیک ألّلهمّ لبیّک...» برمی آورد. این حضور و شهود است و شاید یکی از اعلی مراتب آن است که زبان اولیای خدا را کُند میکند و توان لبیک گفتن را از آنان میگیرد.


شاید نمازِ با لباس احرام در مسجد شجره، یکی از بهترین و پر احساس ترین نماز های هر مسلمان باشد؛ چرا که نمازیست در نقطه پرواز...


منبع : حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت , خبرگزاری حج

زندگینامه رهبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">